joi, 25 august 2011

Bresson, Victor Boldar si site-ul AAFR

Am deschis întâmplător site-ul Asociaţiei Artiştilor Fotografi din România şi am avut plăcerea să găsesc un articol despre un eveniment despre care aveam câte ceva informaţii, şi anume despre vizita lui Henri Cartier-Bresson în România în anul 1975 şi despre incredibila ocazie oferită lui Victor Boldâr şi regretatului Nicu Dan Gelep de a-l însoţi pe la mănăstirile din Oltenia. Au avut şi incredibila ocazie de a-l fotografia, ştiut fiind că HCB era oarecum reticent la a fi fotografiat.
Il invidiez sincer (colegial şi amical, desigur…) pe Victor Boldâr, un valoros artist fotograf şi bun prieten, pentru ocazia pe care a avut-o şi sunt bucuros că deţin un CD cu imaginile realizate cu această ocazie. Văzând articolul de pe site-ul AAFR (http://www.aafro.ro/articole/victor-boldr--romnul-care-l-a-fotografiat-pe-henry-cartier-bresson/) am vrut să-l felicit, o dată în plus, pe Victor Boldâr pentru ceea ce a realizat atunci, în 1975, dar şi pentru ocazia de a rosti unele impresii şi de a rememora evenimentul.
O fac cu toata sinceritatea şi prietenia, pe această cale, deoarece nu am putut s-o fac pe site-ul AAFR. Acesta nu oferă posibilitatea unor comentarii, lucru ce mi se pare de neînţeles.
Oare de ce AAFR, care funcţionează fără cusur (fapt de care e convinsă toată „suflarea” fotografică din România) nu ne dă posibilitatea, nu să criticăm, Doamne fereşte (!!!), deoarece nu prea am avea ce, dar măcar de a ne exprima câteva gânduri, păreri (doar pozitive…) şi câteva mici sugestii, pe site-ul său (www.aafro.ro). Pe ăl’ de odinioară, acela cu „problema” se putea, până la un moment dat…
Nu pot decât să repet felicitările la adresa Domnului Boldâr, să-l asigur de stima mea şi sa-i promit că, la prima ocazie când îl voi întâlni, îi voi face câteva fotografii. Asta ca să mă pot lăuda ca sunt cel ce l-a fotografiat pe Victor Boldâr, cel care l-a fotografiat pe HENRI CARTIER BRESSON!!!

Un comentariu: