duminică, 3 aprilie 2011

Targu Muresh 2011

Vernisaj, fotografie, protocol şi foarte buni prieteni la Târgu Mureş.
Galeria din Cetate, locul unde am fost precedat de mari nume de confraţi întru fotografie: Balint Zsigmond, Török Gásápr, Manilis Metzakis, Peter Pokorn, Jacques Denis, Constantin Dancoglu, Palinchak Michail, Baleha Volodimir, Marcello Materassi, Kucsera Jenö, Kerekes Péter-Pl, Marx Jozsef (retrospectiva postuma...), Haragos Zoltán, Kálmán Béla, Hütmet Müjde, Eifert János şi alţii, mi s-a oferit generos prin cele două încăperi ale sale, pentru a-mi expune două colecţii distincte.
Una dintre acestea este cea denumită "Expo Flip" şi care vine de la ideea de a depăşi dificultăţile unor galerii de a putea expune fotografie. Puţine (excepţie făcând cele specializate...) dispun de rame cu sticlă, cartoane, etc. Mi-a venit această idee a fotografiilor imprimate pe calc translucid, inversate stânga-dreapta şi "restituite" privitorului, spre vizionare, în poziţie normală, dar prin "filtrul" calcului ce estompează multe detalii inutile (e vorba de nuduri, nu-i aşa??). Propuneam şi o forma de expunere inedită, "la purtător"...
Expoziţia e un omagiu adus acelor fete care au trecut peste nişte prejudecăţi anacronice (nu neapărat ale lor, cat ale unei societăţi ce refuză cu obstinaţie unele progrese în gândire...) şi mi-au oferit imaginea cea mai fascinantă, cea mai dorită, cea mai căutată, cea a inefabilei frumuseţi feminine, pure, dezinvolte, misterioase. Sunt fete care au acceptat implicarea într-un joc de creaţie, care are ca rezultat această expoziţie. Ele au sfidat acea mentalitate năucitoare, încă stăruind în multe minţi, conform căreia o fată care pozează nud este CURVA (sic...).
Da, mai există asemenea concepţii...
Fiecare dintre aceste minunate fete ştiu că această expoziţie nu este a mea, Teodor Radu Pantea, ci a NOASTĂ: a MEA şi a LOR, deopotrivă! Este o expoziţie de grup cu mai mulţi autori. Poate cineva stabili cine a avut contribuţia decisivă în reuşita ei??!! Era ea posibilă fără contribuţia lor??!!
Şi, pentru ca îmi plac doar expoziţiile unitare tematic sau compoziţional, am dorit să prezint o a doua colecţie, eterogenă tematic dar unitară compoziţional, cea a imaginilor compuse în pătrat unde încerc să va propun o altă incursiune, în căutările mele de peste ani. Ce am găsit oare??!! Am lăsat prietenii din Târgu Mureş să decida!!
Le mulţumesc că mi-au dat această ocazie pe care nu am putut-o refuza!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu